Každý den sledujeme platby nájemného a případný dluh okamžitě řešíme.
Každý měsíc do 20. dne musí podnájemník zaplatit nájem a poplatky za služby. Pokud vznikne dluh, náš kontrolní systém nás okamžitě upozorní. Poté máme přesně daný postup, kterým situaci řešíme a po 15 dnech bez platby již posíláme výpověď. Ta ukládá dlužníkovi povinnost vystěhovat se do 30 dnů.
Každých 3–6 měsíců (dle typu nájemníka) osobně prohlédneme byt a zkontrolujeme přes 30 bodů v našem seznamu. Pokud najdeme poškození, vše nafotíme a nejpozději do 14 dnů zajistíme opravu. Současně kontrolujeme spotřebu vody, plynu a elektřiny, abychom případně upravili zálohy.
Každoročně za vás připravíme vyúčtování záloh na služby a energie. Pokud podnájemník končí mimořádně, připravíme samozřejmě i mimořádné vyúčtování. V takovém případě si však necháváme malou rezervu z kauce do doby finálního vyúčtování.
Dva měsíce před koncem platnosti smlouvy zavoláme podnájemníkovi a zjistíme, zda chce v podnájmu pokračovat. Pokud se rozhodne byt opustit, zajistíme technickou kontrolu a připravíme byt na nový pronájem. Během posledního měsíce platnosti staré smlouvy již probíhají prohlídky a hledáme nového nájemce. V 90 % případů máme byt obsazený dříve, než starý podnájemník odejde.
Po každé kontrole bytu najdeme drobné i větší závady, které ihned opravujeme. Zároveň jsme kdykoliv připraveni řešit běžné i havarijní zásahy. Cílem je neustále udržovat byt v perfektní kondici.
Každý problém či dotaz podnájemníka řeší kolegové v oddělení sprývy. Plně tedy přebíráme veškerou komunikaci kolem bytu včetně komunikace se sousedy a SVJ. Majitel tak řeší pouze odsouhlasení oprav většího rozsahu.
Od chvíle, kdy se byt pronajme, za něj přebírá zodpovědnost naše oddělení správy. Byt zadáme do našeho systému a kontrolujeme platby nájmu, služeb a dalších nákladů. U každého bytu máme uloženy všechny revize, vyúčtování a termíny kontrol. Kdykoliv zavolá majitel, soused či zástupce SVJ, jsme připraveni okamžitě řešit jejich požadavky. V případě, že podnájemník způsobí škodu, pomůžeme vyřešit pojistnou událost a byt opravit. Každých 3–6 měsíců po dohodě s nájemníkem provedeme kontrolu stavu bytu a měřičů energií a vody. Každoročně pak připravíme pravidelné vyúčtování služeb a pokud podnájemník odchází, řešíme i mimořádné vyúčtování. Oddělení správy ve spojení s makléřem automaticky zajistí znovuobsazení bytu v případě odchodu podnájemníka, a to dříve, než nájemník opustí byt.
V této fázi má již vše pod kontrolou naše oddělení správý, které řeší vše od plateb, vyúčtování a komunikace až po technické kontroly bytu. Jednou z povinností oddělení správy ve spolupráci s našimi makléři je udržovat byt neustále obsazený a rychle zajistit nového podnájemníka, pokud končí smlouva.
Jdu do toho